Väike Pii ja kiigelaud

Timo Parvela

Lavastuse tutvustus

Kiigelaua ühe otsa peal istub Pii. Ta on väike, aga päris hirmuäratav karupoeg. Pii tahab kiikuda, kuid kiigelaua teine ots on tühi.

 

“Kiikumisest ei tule midagi välja, kui kiige teises otsas pole kedagi,” kirjutab Pii.

 

Ootamine on raske, eriti kui sa ei tea, mida oodata. Äkki keegi ei tulegi kiikuma? Või kui tuleb, siis millest kiikudes räägitakse? Aga kui ta on liiga kerge? Mis siis, kui ta tuleb ja läheb kohe jälle minema?

 

Nii arutleb väike Pii, kuni korraga juhtub midagi ootamatut…

 

Kuhu Pii satub ja mis temaga juhtub? Milliseid veidraid ja naljakaid tegelasi ta oma teel kohtab? Mida ta oma rännakul õpib ja kuhu lõpuks välja jõuab?

 

Timo Parvela “Kiigelaud” on soe ja südamlik lugu väikese karupoja seiklustest ja otsingutest, sõprusest ja üksildusest. Küllap leidub selles loos äratundmishetki ja tuttavaid tundeid, sest igas lapses on ju kuskil peidus üks väike ja üksildane karu.

 

Lavastus “Väike Pii ja kiigelaud” sobib vaatamiseks pisikestele teatrisõpradele alates 3. eluaastast.

 

 

KUULA

Lavastuse jaoks lõi Mari Jürjens maagilise muusikalise kujunduse. Kuula, kuidas kõlab Mari laul “Ei kiigu”.

 

Lavastusmeeskond

Lavastajad ja dramatiseerijad

Kadri Lepp ja Martin Mill

Kunstnik

Jaanus Laagriküll

Liikumisjuht

Oleg Titov

Muusika autor

Mari Jürjens

Valguskunstnik

Laura Maria Mäits

Animaator

Sander Põldsaar

Videokunstnik

Katre Sulane

Osades

Tanel Ting (külalisena), Kristian Põldma, Ringo Ramul, Triinu Meriste ja Janek Vadi

Moraal

Heinrich Christensen

Lavastuse tutvustus

Lavastus on mängupuhkusel.

 

Muusikaline lavastus “Moraal” heidab humoorika pilgu teismeliste ajusagarate vahele, püüdes aru saada, milline on siis ikkagi see “päris teismeline”? 1 muusik, 2 näitlejat, 30 rolli, poolteist tundi raju andmist, mille lõpus näitlejad on endast kõik andnud ja publikul on tunne, nagu oleks külastanud rock-kontserti.

 

Seda Taani teatrirühmituse Mungo Park loodud provokatiivset teatriteksti on mängitud suure eduga paljudes Euroopa riikides.

 

Ugala on oma lavastusse kaasanud ka Eesti räpiskeene tähe Mart Rauba ehk MC Lordi ning muusikakooslustes Kali Briis Band ja vonKuusk tegutseva muusiku ning helilooja Kaarel Kuuse.

 

Selles lavastuses ei aeta ümmargust juttu. Siin öeldakse otse, tehakse puust ja punaseks ja räägitakse asjadest nii, nagu need on. See pole sul mingi Lutsu “Kevade”!

 

Täiskasvanud vaataja mõistab pärast etendust paremini puberteedikute hingeelu ning teismelistele võiks „Moraal” olla must-see, kuna lavastus aitab lahendada ängi maailma vastu.
Müürileht, august 2017

 

Lavastus sobib vaatamiseks alates 14. eluaastast. Lavastuses kasutatakse strobovalgust ja mittenormatiivset leksikat.

 

Kuidas sünnib Ugala teatri lavastus „Moraal“? Jälgi meid Instagramis.

 

Eesti teatri aastaauhinnad 2017 – Salme Reegi nimelise auhinna laureaat Marika Palm ja noortemuusikal „Moraal” (Ugala): moraaliküsimuste nüüdisaegne lahtimängimine iroonia ja ürgse jõuga

 

 

 

 

 

Lavastusmeeskond

Tõlkija

Erni Kask

Lavastaja

Marika Palm

Kunstnik ja valguskunstnik

Kristjan Suits

Kostüümikunstnik

Neoon Must

Muusika

Heinrich Christensen, Nils P. Munk, Jonas Munk Hansen ja Rikke Bilde

Laulusõnad tõlkinud

MC Lord

Muusikaline kujundus

Kaarel Kuusk

Koreograaf

Evelyn Uisk

Osades

Adeele Sepp või Piret Krumm (külalisena), Rait Õunapuu ja Kaarel Kuusk (külalisena)

Meediakaja

Ugala käis Soomes teatrifestivalil «Moraali» jagamas

- Margus Haav / Sakala, 11.06.2018

Lavastusest "Moraal"

- Raili Randmäe blogi, 09.05.2018

Tavapäratu moraalijutlus

- Aurelia Aasa / Sirp, 19.02.2016

Huumoriga hägusast ajast

- Jaanika Valk / kultuur.err.ee, 02.02.2016

Teismeliste seitse surmapattu

- Keiu Virro / Postimees, 03.02.2016

Kellele loetakse moraali?

- Liisa Ojakõiv / Müürileht, 04.02.2016

Väga kvaliteetne džäss ja krokodilli eesnahast tagi

- Margus Haav / Sakala, 03.02.2016

Ugalas esietendus noortemuusikal "Moraal"

- Liis Laidmets / Kuku "Publikumärk", 30.01.2016

Ugala lavastus "Moraal"

- Keiu Virro / Klassikaraadio "Teatriluup", 02.02.2016

Seks burgeri eest: Ugala noortemuusikal kompab moraalipiire

- Hendrik Alla / kultuur.postimees.ee, 21.01.2016

"Moraal" ehk poolteist tundi puhast kütet

- Kristel Birgit Potsepp / kultuur.info blogi, 09.11.2016

Ugala "Krimka!" ja "Moraal"

- Eva-Liisa Linder / lasteteater.wordpress.com, 19.04.2016

Järgmised etendused

Pileti ostmiseks valige sobiv kuupäev.

Erakordselt heatahtlik mees

Sirkku Peltola

Lavastuse tutvustus

Tanel Ingi jätkab oma õnnestunud soome dramaturgia lavastustesarja Sirkku Peltola vaimuka draamaga “Erakordselt heatahtlik mees”.

 

Loo keskmes on Raine – hilisesse keskikka jõudnud südamlik ja tagasihoidlik mees, kes on sunnitud oma elu justkui otsast alustama. Tema töökoht koondati, abielu sai ühel hetkel otsa ning hoole ja armastusega rajatud kodumajas elab nüüd eksnaine koos oma uue elukaaslasega. Mis seal siis ikka. Selline on elu. Raine ei ole kunagi iseennast esikohale seadnud. Pigem vastupidi. Ta on vähenõudlik, rõõmsameelne ja usaldav, alati valmis kaasinimesi aitama. “Annab kasvõi viimase särgi seljast,” öeldakse sellise inimese kohta. Kui tihti me märkame Rainesid endi kõrval? Kas oskame neid hoida ja väärtustada? Kellegi isa, vanaisa, töökaaslane, majanaaber… Oleme me neile vähemalt tänulikud?

 

Sirkku Peltola on üks enim mängitud soome nüüdisaja näitekirjanikke. Ta on kirjutanud üle kolmekümne näidendi ja teeninud rohkelt auhindu. Oma tekstides, mis on populaarsed ka väljaspool Soomet, kujutab ta sotsiaalseid probleeme ja elulisi olukordi tihti kergelt groteskses võtmes. Eestis on Sirkku Peltola näidendeid lavastatud seni kahel korral: “Soome hobune” 2007. a Eesti Draamateatris (lavastaja Roman Baskin) ja “Väike raha” 2011. a Ugalas (lavastaja Tanel Ingi).

 

Lavastaja Tanel Ingi: “Rõõmud on need, mis hoiavad elus. Väikesed rõõmud. Igas päevas rõõmu leidmine. Neis näidendites, mida ma olen siiamaani endale leidnud, tegutsevad sellised inimesed, kes tunnevad rõõmu ehk esmapilgul väikestest iseenesestmõistetavatest asjadest. Need inimesed lähevad mulle korda.

 

Istusime koos hea sõbra Ülev Aaloega. Ülev on need kolm näidendit tõlkinud, mida olen siiani lavale aidanud. Istusime ja arutasime, et mis on see ühendav lüli neis… ja jõudsime koos arusaamisele, et see on soojus ja kargus ühekorraga. Ikka on hea, kui vahepeal külm ka on, ainult soe tüütab muidu ära ja läheb imalaks. Me ikka nagu Põhjamaa inimesed või nii.”

 

NB! Lavakujundusest tingituna on ratastooliga teatrikülastaja ligipääs raskendatud ning vajab publikuteenindaja abi. Lisainfo Ugala teatri kassast (tel 433 0777, kassa@ugala.ee).

Lavastusmeeskond

Tõlkija

Ülev Aaloe

Lavastaja

Tanel Ingi

Kunstnik

Jaanus Laagriküll

Muusikaline kujundus

Tanel Ingi ja Taago Tubin

Valguskunstnik

Rene Liivamägi

Meediakaja

Hell unistuse laul

- Margus Haav / Postimees, 17.02.2016

Näitlejad kahvatuvad keskpärases lavastuses

- Enn Siimer / Sakala, 12.03.2016

Mäng on alanud

Ken Ludwig

Lavastuse tutvustus

Verine krimikomöödia

 

Olgem ausad – kui peaosalist etenduse ajal publiku hulgast tulistatakse, on see pehmelt öeldes ebatavaline. Veelgi ebatavalisem on, kui see näitleja arvab, et tema ongi Sherlock Holmes, ja otsustab kuriteo ise lahendada. Ta kutsub võimalikud kahtlusalused pühadeks enda maahäärberisse ning justkui tellimise peale saabub kohe ka lumetorm, mis kogu kireva seltskonna tsivilisatsioonist ära lõikab. Nagu arvata võib, pole siis esimene laipki enam kaugel.

 

Roger Moore, John Cleese, Vassili Livanov, Robert Downey Jr., Benedict Cumberbatch – kõik nad on kehastanud Sherlock Holmesi. Nüüd on käes Aarne Soro kord.

 

Ken Ludwigi verine krimikomöödia “Mäng on alanud” põhineb ameerika esinäitleja William Gillette’i kireval elukäigul. Gillette kirjutas koostöös Arthur Conan Doyle’iga näidendi “Sherlock Holmes” ning mängis selles nimiosalist rohkem kui kolmkümmend aastat, andes ühtekokku 1300 etendust.

 

Ken Ludwig on rahvusvaheliselt tunnustatud näitekirjanik, keda on korduvalt pärjatud Briti hinnatuima teatripreemia Laurence Olivier’ auhinnaga. Tema näidend “Mäng on alanud” võitis 2012. aastal Edgar Allan Poe nimelise parima kriminäidendi preemia.

 

“Mäng on alanud” on hoogne, ootamatute pöörete ja värvikate karakteritega kriminaalne komöödia. Eriti teravad elamused on garanteeritud teatrikriitikutele.

 

NB! Lavastuses esineb püssipauke.

Lavastusmeeskond

Tõlkijad

Tanel ja Pirjo Jonas

Lavastaja

Tanel Jonas

Kunstnik

Kristina Lõuk

Muusikaline kujundaja

Peeter Konovalov

Valguskujundaja

Mari-Riin Villemsoo

Osades

Aarne Soro, Luule Komissarov, Triinu Meriste, Tanel Ingi, Martin Mill, Adeele Sepp või Marika Palm, Kata-Riina Luide või Jaana Kena ja Vilma Luik

Meediakaja

Ugala lavale jõuab oma Sherlock Holmes

- Olev Kenk / ERR, 14.04.2016

Adeele Sepp valmistub krimietenduseks Ugala spaas

- Margus Haav / Sakala, 15.04.2016

Aarne Sorost saab järgmine Holmes

- kultuur.err.ee, 11.04.2016

Vaimukas mäng Ugala laval

- Mihkel Truman / kultuur.err.ee, 18.05.2016

Mäng ei lõpe kunagi

- Pille-Riin Purje / Sirp, 20.05.2016

Lõbu saabub laipadega

- Krista Valdvee / Sakala, 29.04.2016

Järgmised etendused

Pileti ostmiseks valige sobiv kuupäev.

Suvelavastus KÕRBOJA PERENAINE

Anton Hansen Tammsaare / Urmas Lennuk

Lavastuse tutvustus

UGALA SUUR VABAÕHULAVASTUS VARGAMÄEL

 

“Kõrboja perenaine” on Kõrboja naiste saatuse lugu – Anna, Eevi ja Madli lugu.

 

Kõrboja väljadel laulavad valmivad viljad, Kõrboja kari kosub ja kannab kaela, kuid Kõrboja peremees on vana ja väsinud. Viimases hädas pöördub ta oma ainsa tütre poole: “Saagu sinust uus Kõrboja perenaine!” Aga perenaine vajab ka peremeest. Olgu või ühesilmset. Kõrboja Anna teab seda. Nõnda on kombeks. Nõnda peab. Sest muidu vaadatakse Kõrbojale viltu. Peremehed ei saa kanda seelikuid. Nõnda oli see sada aastat tagasi ja nõnda on see ka praegu. Eelarvamused ei hävi aastatega ega põle tules.

 

Kuusiku Eevi teab, et Katku Villu teda armastab. Teda ja tema poega. Eevi teab, et elu on raske. Eevi teab veel paljusid asju, aga ühte ta ei tea. Eevi ei tea, et Kõrboja Anna on oma valiku teinud.

 

Kõrboja vana Madli näeb kõike, aga vaikib. Madli teab, et õnne võib leida vaid siis, kui kõnnid oma valitud teed lõpuni. Aga Madli rajad on rohtunud ning Madli võib vaid vaikides tagasi vaadata.

 

Näidendi “Kõrboja perenaine” aluseks on Urmas Lennuk valinud Tammsaare romaani “Kõrboja peremees” ning kirjutanud näidendi just lavastaja Vallo Kirsile ja Ugala teatri näitlejatele. Laval üle 30 näitleja.

 

Eesti teatri aastaauhinnad 2017 – naispeaosatäitja auhinna nominatsioon Kadri Lepp

 

Lavastuses kasutatakse pürotehnilisi valgus- ja heliefekte, seetõttu palub teater mitte planeerida etenduse külastamist koos lemmikloomade ning sülelastega. Tingituna etenduspaiga eripärast, palume ratastooliga tulekust teavitada Ugala kassat.

 

MÄNGUKOHT KAARDIL

 

EKSKURSIOON MUUSEUMIS ENNE ETENDUST

Etenduse õhtutel toimub algusega kl 17.30 huvilistele ringkäik muuseumis, kus tutvustatakse kirjanik A. H. Tammsaare sünnikodu ning räägitakse kirjaniku loomingust, sealhulgas teoste “Kõrboja peremees” ning “Tõde ja õigus” saamislugu. Ringkäik kestab 1 h. Ekskursiooni osalustasu on 4 € täiskasvanud ja 3 € (üli)õpilane/pensionär.

 

Info ja registreerimine muuseum@vargamae.ee, tel 5340 3461.

 

TEATRIBUSS VARGAMÄELE
Neljapäeviti viib teatrikülastajad Vargamäele buss marsruudil Viljandi-Vargamäe-Viljandi. Bussipileti hind on 10 eurot. Bussipilet ei kehti etenduse pääsmena.

 

Buss väljub Viljandist Vabaduse platsilt kl 16.00. Tagasi Viljandisse sõidab buss Vargamäelt 15 minutit pärast etenduse lõppu.

 

Piletid on müügil Ugala kassas ja Piletimaailmas.

Lavastusmeeskond

Lavastaja

Vallo Kirs

Kunstnik

Kristjan Suits

Kostüümikunstnik

Pille Küngas

Muusikaline kujundus

Peeter Konovalov ja Kulno Malva

Liikumisjuht

Oleg Titov

Osades

Kadri Lepp, Ott Aardam, Adeele Sepp või Laura Kalle, Luule Komissarov, Egon Nuter (külalisena), Andres Tabun, Kiiri Tamm, Janek Vadi, Rait Õunapuu, Ringo Ramul, Marika Palm, Kulno Malva (külalisena), Heigo Teder, Tarvo Vridolin jpt

Meediakaja

Video. Meelis Kompus soovitab suvelavastusi

- Valner Valme / kultuur.err.ee, 06.06.2018

Kõrboja naised naasevad Vargamäele

- Kuido Saarpuu / Järva Teataja, 07.06.2018

Tammsaare radadel tegutseb väsimatu Vargamäe perenaine

- Kaspar Pokk / Kanal 2 "Reporter", 04.08.2017

Ülimenukas "Kõrboja perenaine" on taaskord Vargamäel

- Virgo Pärn / TV3 "Seitsmesed", 03.08.2017

«Kõrboja perenaine» naudib endiselt publikumenu

- Margus Haav / Sakala, 08.06.2017

Suveteater: igatsus rituaalse ruumi järele?

- Margus Kasterpalu / Postimees, 05.06.2017

Teatriaasta kokkuvõte. Kõige tähtsam on erikaal

- Pille-Riin Purje / Postimees, 27.12.2016

Sai nutta ja sai naerda

- Sirp, 09.09.2016

Kõrboja pere ja naised

- Kaja Visnapuu / Sirp, 22.07.2016

“Kõrboja perenaine” avab südamesilmad

- Margus Mikomägi / Eesti Päevaleht, 07.07.2016

Kõrboja helinad ja vaikus

- Pille-Riin Purje / Postimees, 05.07.2016

Täna esietendub Ugala teatri suvelavastus "Kõrboja perenaine"

- Olev Kenk / Eesti Rahvusringhääling, 01.07.2016

Galerii: Ugala suvelavastus "Kõrboja perenaine"

- Birgit Itse, Dmitri Kotjuh / Järva Teataja, 01.07.2016

Aus mäng ajas publiku kihevile

- Birgit Itse / Järva Teataja, 01.07.2016

"Pöörijoon" vestles lavastaja Vallo Kirsiga

- Pöörijoon, ERR, 29.06.2016

Teater testib innovaatilisi heinarõuke

- Margus Haav / Sakala, 28.05.2016

Suvel Vargamäel: Kõrboja peremees. Ei, perenaine!

- Sulev Oll / Maaleht, 19.05.2016

Vallo Kirs: naer ja pisarad käivad käsikäes

- Olev Kenk / Eesti Rahvusringhääling, 25.04.2016

Tammsaarele võiks see meeldida

- Birgit Itse / Järva Teataja, 28.04.2016

Antoniga Vargamäelt Kõrbojale

- Inna Grünfeldt / Virumaa Teataja, 28.04.2016

Krimka!

Lavastuse tutvustus

Üksikus metsamajakeses elab vana kammerteener sir Peter. Ühel päeval saabub tema majakesse üksteise järel viis eriskummalist tegelast. Saabujad aga ei tea, et kammerteenri majake ei ole mitte tavaline majake, ja külaliste jahmatuseks hakkab majake nende silme all äkki oma elu elama. Vapra kindral Tuti juhtimisel asuvad nad ühiselt asja uurima, kuid siis kaob äkki kindral Tutt jäljetult. Kuhu ta sai? Mis temaga juhtus? Seda asja ei saa niimoodi jätta!

 

Klounikriminull “Krimka!” on üks hirmus naljakas lugu, aga kas rohkem hirmus või rohkem naljakas, ei oska me ette ennustada. Kes vaatab, see naerab. Kes kardab, see naerab veel rohkem.

 

Lavastus on kahes vaatuses ja ei sobi võibolla päris pisikestele ja kartlikele lapsukestele.

 

Lavastusmeeskond

Lavastajad

Haide Männamäe ja Toomas Tross (Piip ja Tuut Teater)

Kunstnik

Kristel Maamägi

Valguskunstnik

Jari Matsi (TÜ VKA)

Lavastusdramaturg

Liis Aedmaa

Muusikaline kujundus

Peeter Konovalov

Liikumisjuht

Oleg Titov

Osades

Peeter Jürgens, Janek Vadi, Vallo Kirs, Rait Õunapuu, Marika Palm, Jaana Kena ja Oleg Titov

Meediakaja

Ugalas tegutsevad klounid

- Sakala, 06.03.2016

Ugalas jõuab lavale klounikriminull

- kultuur.err.ee, 07.03.2016

Era- ja repertuaariteatri rikastav sümbioos

- Enn Siimer / Sirp, 15.04.2016

Oleanna

David Mamet

Lavastuse tutvustus

Võimumängud koolitunnis

 

Ülikooli professor ei ole ühe oma üliõpilasega rahul, sest leiab, et neiu teadmised tema aines ei ole piisavad. Viimane ei taha aga sellega leppida, sest peab õppejõu seisukohti vaieldavaks ja õpetamisstiili üleolevaks. Neiu palvel nad kohtuvad, kuid oma rida ajades ei soovi tegelikult kumbki teist osapoolt ära kuulata. Lühikese ajaga jõuab nende sõnavahetus punkti, kust ei pruugi enam tagasiteed olla.

 

“Ma kirjutan sellest, millest minu arvates meie ühiskonnas vajaka jääb. Ja selleks on suhtlemine. Kõige esmasemal tasandil.” David Mamet

 

Maailmakuulsa draamakirjaniku David Mameti “Oleanna” fookuses on võimusuhted, mille kaudu sunnitakse meid hindama ja mõtestama nüüdisaegse haridussüsteemi olemust, õpilase-õpetaja kontakti tundlikku loomust ning inimestevahelise suhtluse võimalikkust. Kellel on õigus ja kes eksib? Kes keda tegelikult ära kasutab? Millised on õpilase ning õpetaja õiguste ja kohustuste piirid? Vastused neile küsimustele sõltuvad enamasti valitud vaatenurgast.

 

“Oleanna” on tõlgitud rohkem kui kahekümnesse keelde ja näidendit on lavastatud mitmel pool maailmas. Lavastustes on kaasa teinud näiteks sellised tähed nagu David Suchet ja Julia Stiles. Mameti režissöörikäe all valmis 1995. aastal ka samanimeline mängufilm. Samal aastal lavastas “Oleanna” Eesti Draamateatris Mati Unt.

 

Eesti teatri aastaauhinnad 2015 – naispeaosatäitja auhinna nominatsioon (Klaudia Tiitsmaa)

 

NB! Etendused toimuvad Viljandi Gümnaasiumi auditooriumis.

Lavastusmeeskond

Tõlkija

Kai Aareleid

Lavastaja ja muusikaline kujundaja

Taago Tubin

Kunstnik

Liisa Soolepp

Osades

Janek Vadi ja Klaudia Tiitsmaa

Meediakaja

Näide terve talupojamõistuse vajalikkusest

- Rait Avestik / Postimees, 20.10.2015

Solvatud tunded sünnitavad koletisi

- Enn Siimer / Sakala, 18.10.2015

Minu töö on teid provotseerida

- Pille-Riin Purje / Sirp, 16.10.2015

Taago Tubin: võim tekitab privileegipimeduse

- kultuur.err.ee / ERR, 07.10.2015

"OP" Oleanna proovis

- "OP" / ERR, 06.10.2015

Publikumärk tutvustab Ugala uusimat lavastust Oleanna

- Liis Laidmets / KUKU "Publikumärk", 17.10.2015

Intellektuaalne ragistamine - "Oleannas" põrkuvad arusaamad

- Mari Hiiemäe / Äripäev, 06.11.2015

Making of “Kapsapea”

Ott Aardam / Oskar Luts

Lavastuse tutvustus

Kui üks mees, kes elab väikeses kohas, tahab suveks lavastada Oskar Lutsu “Kapsapead”, võib see oodatust keerulisemaks osutuda. Esiteks on tal vaja inimesi. Kui trupp on olemas, võib jällegi tal endal jõud otsa saada. Teatri ja elu piirid võivad seguneda, eriti kui on suvi ja kuskil üpris lähedal õitseb sookail.

 

Ühe teise mehe elus võib ühtäkki olla nii, et aega on väga vähe, aga muusikat üha rohkem. Vabalt võib suvel minna nii, et armutakse. Või siis vihatakse, sest armuti juba kunagi ammu ära.

 

Võib ka nii olla, et inimesed planeedil Maa elavad ikka väga erinevatel planeetidel. Ja kummaline on see, et tahtes head, võid korda saata hoopis midagi teistsugust. Midagi võib jääda varjatuks ja saladuseks, võibki jääda.

 

Ja mingil hetkel võib tõesti tunduda, et Luts on geenius.

 

Oskar Lutsu “Kapsapea” ilmus esimest korda 1913. aastal ja näidendit on nimetatud “eesti näitekirjanduse parimaks ühevaatuseliseks komöödiaks”. See võib tõesti nii olla, sest miks muidu otsustas Ott Aardam rohkem kui sada aastat hiljem selle teksti ette võtta ja luua selle ümber lavastuse “Making of “Kapsapea””.

Lavastusmeeskond

Lavastaja

Ott Aardam

Kunstnik ja videokunstnik

Kristjan Suits

Kostüümikunstnik

Pille Küngas

Muusikaline kujundaja

Tõnis Leemets

Liikumisjuht

Oleg Titov

Meediakaja

«Making of «Kapsapea»» flirdib laias skaalas publikuga

- Krista Valdvee / Sakala, 26.09.2015

Paastuaja kapsaroog UBBs

- Kadi Herkül / kultuur.err.ee, 21.09.2015

Kapsapea meikimine Viljandi Ugalas

- Margus Mikomägi / Maaleht, 24.09.2015

Ugala avalavastuse hindeks neli väga pika miinusega

- Heili Sibrits / kultuur.postimees.ee, 22.09.2015

Ema oli õunapuu

Urmas Lennuk

Lavastuse tutvustus

„Ema oli õunapuu“ on lugu kahest vennast, kes pole seitse aastat kohtunud, ja nende kodukülast, mis tasapisi inimestest tühjaks voolab. Veel on seal Tepo, kes armastab seda küla. Kes armastab nii tugevalt, et võiks selle nimel surra. Ja onu Sass, kes ootab lakkamatult, et tütar talle helistaks. Ja Hellen, kes tuleb oma minevikku otsima, sest oma tulevik on tal juba olemas.

 

Kõiki neid tegelasi seob aga endalegi ootamatult üks naine – ema, kes otsustas, et tema elab teisiti, paremini. Kõik nad saavad midagi, aga kas just seda, mida soovivad?

 

Urmas Lennuk: „Mõte on ju lihtne – märgata seda, mis meil on, mitte nutta taga, millest oleme ilma jäänud… Mitte kunagi pole niimoodi, et kõik kaob. Midagi jääb alati alles. Ja selle nimel tuleb elada.“

 

Vallo Kirs: „Urmas Lennuki puhul hämmastab mind tema oskus näha ja kirjeldada elu ning inimesi meie ümber. Tema tekstidega teel olles tekib äratundmine, et see on ju minu elu, millest ta räägib!“

 

Maailm ei saa kunagi otsa.

On küla, kust minnakse sagedamini, kui tullakse.

On inimesed, kes lahkuvad, ja inimesed, kes saabuvad.

Ühel päeval saavad nad jälle kokku. Küla, lahkujad ja saabujad.

 

“Ema oli õunapuu” on Urmas Lennuki näitemängutriloogia kolmas osa. Esimese osa “Rongid siin enam ei …” lavastas Andres Noormets 2002. aastal Ugalas ning teine osa “Päeva lõpus” esietendus 2008. aastal Rakvere teatris.

Lavastusmeeskond

Lavastaja

Vallo Kirs

Kunstnik

Jaanus Laagriküll

Muusikaline kujundaja

Peeter Konovalov

Valguskunstnik

Rene Liivamägi

Meediakaja

Suitsuruumilood: Gert Raudsep

- Suitsuruumilood

Gert Raudsep: teater on elu ja kultuuri loomulik osa

- Margus Haav / Sakala, 11.11.2015

Vallo Kirs: mulle tundus, et Urmas Lennuk on minu tüüpi inimene

- Keiu Virro / "Teatriluup", Klassikaraadio, 17.11.2015

Blogipostitus lavastusest "Ema oli õunapuu"

- Mae Lender / blogi "Mae maailm", 01.12.2015

Mälestuste õhuke sild

- Pille-Riin Purje / Postimees, 17.11.2015

Mitu tuhat meetrit meeleheidet

- Margus Mikomägi / Teatritasku, 28.11.2015

Kodukootud mälestused mahajäetud külas

- Liisa Ojakõiv / Sakala, 21.11.2015

Näitekirjanik Urmas Lennuk: teater on hea võimalus tööst põgeneda

- Inna Grünfledt / Virumaa Teataja, 17.03.2016
Menüü